blog tune

Followers

May 24, 2010

about 'WANITA'

juz now i read an article about 'wanita' in Islam...in that article tell me about privilege or we can say what is special about 'wanita' in Islam's view..there are a lot but i'll pick some of it to share here with u all guys..so..take a look!

:: INFO 1 ::
Doa seorang wanita lebih makbul daripada doa seorang lelaki.

seorang ibu kan lebih penyanyang drpd ayah/bapak..so that y la doa seorang wanita ataupun seorang ibu ni lebih mkbul drpd seorang lelaki ataupun seorang bapak..


:: INFO 2 ::
Seorang wanita yang solehah lebih baik daripada 1000 orang lelaki yang soleh.

begitu istimewa nya seorang wanita dr pndangan agama Islam,so..whai2 rakan2 ku sekalian..bnyak2 kan lah berdoa dan meminta dariNya..sesungguhnya,segala penawar dan petunjuk ada pdNya.jgn malu utk meminta...sbg hambaNya..x salah kita memohon pkd pencipta kita..skurang2nya..ia merapatkan diri kita kpdNya...kdg2 kita manusia ni..bila susah baru nk ingat Allah..bila senang kite lupe pdNya...Allah itu Maha Pengampun lg Maha Mengetahui, jgn pernah merasakan ia sudah terlambat..


:: INFO 3 ::
Sesiapa yang mempunyai 3 anak perempuan/3 saudara perempuan dan bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dengan penuh rasa taqwa dan tanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

jgn gduh2 sesama saudara Islam..apatah lg adik beradik kite sndiri..klau kita bermasam muka atau tdk bertegur sapa sesama saudara lbh dr 3 hari bermakna kita sbg umatnya tlh melukai Rasulullah...aku sndiri pun mengingati diri aku sendiri..memg susah nk maafkn seseorang tmbh2 klau dia dh lakukan kesalahan besar trhadap kita tp sbg umat, aku cuba utk memaafi dgn ikhlas..insyaAllah..


:: INFO 4 ::
Syurga itu di bawah telapak kaki ibu yakni seorang wanita.

as we all know, jgn sesekali derhaka pd ibu kite..jgn kecikkn hti ibu..setiap titis air mata ibu yg mengalir kerana dosa kita terhdap nya..maka derhaka lah kita..hormati lah kedua org tua kite ye...bak kata org..seorang ibu boleh jaga rmai anak tp dlm rmai2 anak blum tentu dpt jaga seorang ibu..sedih sgt jika smpai terjadi begitu..dunia skrg dunia moden..kdg2, smpaikn ibu pun wat cm kawan2 jer..bg yg dh beristeri, jgn lupa tnggungjwab anda sbg seoarng anak lelaki dan utamakan ibu dlm segala hal..insyaAllah..selamat dunia akhirat..


:: INFO 5 ::
Seorang wanita yang taat pada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga buatnya..masuklah dari pintu mana-mana pintu yang dikehendakinya tanpa dihisab.

kpd smue gurl2 kt luar sana..wanita yg ckup solat 5 waktu, berpuasa d bulan Ramadhan, taat pd suaminya dan menjaga kehormatannya..Allah menjanjikan syurga..pilih je nk masuk dr pintu mana2 pun.. so x susahkn utk kite2 sume masuk syurga...insyaAllah..Allah itu Maha Pengampun..ingat tu!!


:: INFO 6 ::
Seorang wanita yang mulai sakit hendak bersalin (melahirkan anak), maka Allah SWT mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad di jalan Allah SWT.

haaa..ni bru sakit nk bersalin..dh dpt pahala org yg bjihad d jalan Allah..klau u guys nk thu..apabila seorang wanita itu dh selamat melahirkn anaknya..maka terhapus smue2 dosa2 kecil baginya dan setiap titis susu yg d susukan ibunya kpd anaknya d beri satu kebajikan dan bila ibu 2 berjaga semalaman menjaga anaknya td 2..wanita 2 dpt pahala sma sprt mmerdekakan 70 org hmba dgn ikhlas..begitu tinggi taraf seorang wanita/ibu pd pndangan Allah SWT..sme2 la kite renungkn ye...nk d kaitkan dgn isu semasa skrg..memg zalim la org yg buang baby tu..teruk! memg xda perasaan! binatang pun sygkan anak.anak tu anugerah Allah yg paling suci..knpe la manusia ni kejam sgt..tak berhati perut!!



No comments:

Post a Comment

myTaG

ABAH (1) ADAM (2) ADVICE (5) AFF SUZUKI (2) AGAMA (13) AIDILFITRI (1) ALHAMDULILLAH (5) ALLAH (11) ANNOYING (1) ARTIST (6) BEAUTY (2) BENCANA (1) BEST (3) BFF (6) BIG (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (6) BISNES (2) BLOGGER (4) BLOGWALKING (2) BLOUSE (1) BOLA (2) BULLY (1) BURDEN (1) BUS (2) BUSINESS (1) CANCER (1) CANTIK (3) CARE (2) CELEBRATION (2) CHOICE (5) CINTA (4) COMEL (2) CONCERN (3) CONGRATS (2) COUPON (1) COUSIN (2) CRIME (1) CRY (6) CUTE (3) CYBERSECURITY (1) DEMI LOVATO (1) DESPRATE (1) DESTINY (3) DISSAPOINTED (1) DOA (3) DOUBT (1) DRAMA (2) EAT (2) ENTERTAINMENT (1) ETIKA (1) EXAM (4) EXERCISE (1) FACE (2) FAITH (2) FAKE (2) FAMILY (32) FAMLY (1) FAT (1) FAVORITE (1) FEELING (7) FELINNA BEAUTY (1) FIFA (2) FINAL (1) FIX (2) FOOD (8) FORGIVE (1) FREE (2) FRIEND (11) FTMK (1) FUN (1) GADGET (2) GAME (1) GASTRIK (2) GEMUK (2) GILA (1) GIVEAWAY (2) GSC AEON Bandaraya Melaka (1) GUIDE (1) GUNUNG (1) HAPPINESS (1) HAPPY (7) HARAM (1) HARI RAYA (6) HATE (1) HATI (12) HAWA (5) HEART (5) HEAVY (1) HIKING (1) HOLIDAY (3) HOME (3) HOPING (2) HUNGRY (1) HURT (6) INFO (20) ISLAM (1) ISLAMIC (16) JEANS (1) JENAYAH (1) JIWA (4) JODOH (1) JOKE (2) JUDGEMENT (2) JUNIOR (1) KAHWIN (1) KAMBING (1) KARMA (1) KEK (1) KENANGAN (2) KIDS (1) KL (1) KUIH (1) KUPON (1) LAPAR (1) LAPPY (1) LAUGH (3) LELAKI (1) LIE (2) LIFE (20) LIVERPOOL (1) LOVE (31) LUCK. RINDU (2) LUNCH (2) MAAL HIJRAH (1) MAD (2) MALAYSIA (2) MCD (1) MELAKA (6) MENANGIS (1) MENU (1) MERCY (1) MERLIN (1) MISTAKE (1) MITC (1) MOONSON (1) MOTHER (2) MOVIE (1) MUFFIN (1) MUSIC VIDEO (12) MUSLIMAH (1) MYSELF (4) NASI (1) NASI CAMPUR (1) NASIHAT (1) NETWORK (1) NEW (2) NEW YEAR (1) NIGHT (1) NIKAH (1) ONE (1) OPEN HOUSE (1) OTHER (1) OVERDOSE (1) OWL (1) PAIN (2) PARIS (1) PAST (1) PC FAIR (1) PEDAS (1) PENGANTIN (1) PEOPLE (2) PERANTAU (1) PEREMPUAN (1) PESANAN (2) PHONE (2) POEM (2) PRAYER (2) PRECIOUS (1) PRESSURE (2) PRICE (1) PUASA (4) QUESTION (1) QUOTES (1) RAIN (2) RAPE (1) RASULULLAH (1) REASON (1) REGRET (1) RELATIONSHIP (2) REVENGE (1) REVISE (1) REZEKI (3) RINDU (1) ROGOL (1) ROKOK (1) ROMANCE (1) RUN (1) SABAR (2) SACRIFICE (3) SAD (5) SCREENING (1) SECURITY (1) SEDIH (2) SEGMENT (3) SELFISH (1) SEMESTER (3) SENSE (1) SENSITIVE (1) SHARE (2) SHOWROOM (2) SIGNTECH (1) SINETRON (1) SISTER (1) SLEEP (2) SMILE (5) SNAPSHOT (1) SOGO (1) SONG (1) SPANISH (1) SPECIAL (1) SPORT (5) STORM (1) STRENGTH (7) STRESS (1) STUDY (6) SUNNAH (1) SUNSHINE (1) SUPER (1) SUPPORTIVE (1) SURAH (1) SWEET (2) SYARIAT (1) SYUKUR (2) TENSION (1) TERENGGANU (4) TIDUR (1) TIKCKET (1) TIRED (1) TORN (1) TRAVEL (3) TRIP (1) TV (2) UMUR (1) UNDEFINED (1) UNDERSTANDING (1) UNHAPPY (1) UTEM (6) VAMPIRE DIARIES (1) VD (1) WANITA (4) WASTED (1) WEDDING (7) WOMEN (2)