blog tune

Followers

Sep 26, 2012

10 PERMINTAAN SYAITAN

No comments:
Ceritanya Rasulullah sedang berbicara kepada iblis dan bertanya apa saja permintaan iblis yang sampai saat ini dikabulkan Allah SWT. Ada 10 permintaan iblis yang dikabulkan Allah .. Apa saja?

Nabi Muhammad : Berapa hal yang kau pinta dari Tuhanmu?
Syaitan : 10 macam
Nabi muhammad : Apa saja?

Syaitan :

1. Aku minta agar Allah membiarkan aku berbagi dalam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan.
Allah berfirman : “Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. dan janjikanlah mereka”, tidaklah janji syaitan kecuali tipuan.” (QS Al-Isra :64)
Harta yang tidak dizakatkan, aku makan darinya. Aku juga makan dari makanan haram dan yang bercampur dengan riba, aku juga makan dari makanan yang tidak dibacakan nama Allah.

2. Aku minta agar Allah membiarkan aku ikut bersama dengan orang yang berhubungan dengan isterinya tanpa berlindung dengan Allah, maka syaitan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaitan.

3. Aku minta agar boleh ikut bersama dengan orang yang menaiki kenderaan bukan untuk tujuan yang halal.

4. Aku minta agar Allah menjadikan kamar mandi sebagai rumahku.

5. Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

6. Aku minta agar Allah menjadikan syair sebagai Al Qur’anku.

7. Aku minta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

8. Aku minta agar Allah memberikanku saudara, maka Ia jadikan orang yang membelanjakan hartanya untuk maksiat sebagai saudaraku.
Allah swt berfirman, “Orang-orang boros adalah saudara-saudara syaitan.” (QS Al-Isra : 27).

9. Wahai Muhammad, aku minta agar Allah membuatku boleh melihat manusia sementara mereka tidak boleh melihatku.

10. Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.
Allah menjawab, “silakan”, dan aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat. Sebahagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.”

Iblis berkata : “Wahai muhammad, aku tak boleh menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya boleh membisikkan dan menggoda. Jika aku boleh menyesatkan, tak akan tersisa walau seorang pun…!!!

Sebagaimana dirimu, kamu tidak boleh memberikan hidayah sedikitpun, engkau hanya Rasul yang menyampaikan amanah. Jika kau boleh memberi hidayah, tak akan ada seorang kafir pun di muka bumi ini. Kau hanya boleh menjadi penyebab untuk orang yang telah ditentukan sengsara hidupnya. Orang yang bahagia adalah orang yang telah ditulis bahagia sejak di perut ibunya. Dan orang yang sengsara adalah orang yang telah ditulis sengsara semenjak dalam kandungan ibunya.”

Rasulullah SAW lalu membaca ayat :
“Mereka akan terus berselisih kecuali orang yang dirahmati oleh Allah SWT” (QS Hud :118 – 119)
“Sesungguhnya ketentuan Allah pasti berlaku” (QS Al-Ahzab : 38)

Iblis lalu berkata:
“Wahai Muhammad Rasulullah, takdir telah ditentukan dan pena takdir telah kering. Maha Suci Allah yang menjadikanmu pemimpin para nabi dan rasul, pemimpin penduduk syurga, dan yang telah menjadikan aku pemimpin makhluk-makhluk celaka dan pemimpin penduduk neraka. Aku si celaka yang terusir, ini akhir yang ingin aku sampaikan kepadamu dan aku tak berbohong.

wallahu'alam.

Sep 5, 2012

Bila Nak Kawen??

3 comments:

"...Pada saat usia mencecah alam dewasa, pastinya persoalan jodoh merupakan salah satu perkara yang amat mengusutkan fikiran kita. Soalan-soalan yang dilontarkan oleh insan sekeliling biarpun secara gurauan terasa sangat menyentap perasaan. Bila berseorangan, kita rasa kurang keyakinan, rasa serba kekurangan, malu dan tertekan..." 

petikan daripada artikel 'Bila Awak Nak Kahwin', sumber iluvislam.com


I don't know you, I don't know others.. but that's was happening to me since I got back here, my hometown.  I am not depressed by that (liar!) okay..maybe a bit depressed with all the tease and joking around about me  for the next bride-to-be in our family, oh please guys..stop for a minute and just not think about it yet. I really not ready.. after all, who knows this gonna happen to me, to be S.I.N.G.L.E again, huh! takes time to mend this broken heart guys, just let me be....

saya bersedih tidak bermakna saya lemah, tapi saya sedang mengumpul kekuatan untuk menghadapi  ujian dan dugaan ini, doakan saya ceria kembali ye, Amin.

I wanted everyone to know, especially who cares for me. Thanks for the kind word, support and concern that each of you gave me. Really appreciate that. No one asking for this, not me, not him, but this is it... this is our fate and destiny. Allah knows everything, you cannot cheat Him. No one wanted to be alone in this world, I don't want it too...but I believe in Allah. He always gonna be with me :)

"...Kerana jodoh itu rahsia Allah. Bila, siapa, di mana dan bagaimana, itu semua hanya Allah yang Maha Mengetahui..."


Tak mengapalah kalau jodoh saya lambat, saya terima (pasrah ke redha? wallahualam) tapi lebih baik boleh terima daripada tidak boleh menerima kan..hehe. Allah nak bagi saya peluang untuk berbakti kepada ibu dan adik adik yang saya yakin mereka memerlukan saya dan suka bila saya dekat bersama dengan mereka di sini. Saya bahagia bila mereka bahagia, InsyaAllah.

Sekarang ni pun, hari hari masak untuk mak dan adik adik, yelaa, penganggur terhormat la katakan, duk rumah je, hikhik. Buat air untuk mak bila malam malam sambil rehat depan tv, dan yang paling banyak aku buat ialah...... MEMBEBEL..hahahaha:

"Anieq, dah solat belum?? liat betul nak solat ekk, kalau takda orang ingatkan, senyap je dia"
"Anieq, dah buat keje sekolah belum?? main game je!"
"Aiman..takyah gaduh dengan Anieq. Aiman dan besar, mengalah la sikit dengan adik,budak budak lagi kita berkeras nanti lagi dia memberontak, kesian la kat mak.."
"sape masuk bilik akak  ni?? habis jatuh bantal peluk kat lantai"
"akak, nape tak lipat kain lagi ni..banyak dah ni.." (ehh,yang ni saya yg kena bebel dgn mak,hikhik)

walaupun aku membebel, aku sayang mereka semua (^_^)
action je lebih, kejap kejap lagi manja manja la,hehe..
saya akan cuba yang terbaik untuk lebih bahagia dan gembira.
insyaAllah, kalau Allah izin, saya ingin sentiasa dekat dengan keluarga, Amin Ya Rabb.

kepada Mr.Right, cepat cepat lah munculkan diri anda.hehe (gatal!)

click image utk ke artikel iluvislam.com

Gloomy mode in here....

No comments:
most often we fall in love with the person we think we love but
to only discover that for them,
we are just for passing time while the one truly loves us
remains either a friend or maybe stranger.

so here's a piece of advice;

let go when you're hurting too much,
give up when 'love' turns out isn't enough no more,
and move on when things are not like before.

for sure, (which is I am not sure)
there is someone out there 
who will love you even more...


// missing you, make me wanna get back to you, but when I remember what happened, why I had to leave you, we are so not gonna get back together again //

// O Allah, you give me this heart, you own this heart, this heart belongs to you, give me strength O Allah to keep this broken heart, please forgive me for hurting this heart at the first place //

Sep 3, 2012

Bila lagu berkata kata....

No comments:
// hello September, 10 more days to go for my Birthday //

CAUTION!! 
sebelum 'PLAY' video ni, 'PAUSE' dulu 'tune of my blog' sebelah kanan bawah sekali...hehehee...

[ hanya suka suka hati merge lagu lagu ikut naluri hati yang pilu ]

Ada PERKARA yang ingin kita BUANG JAUH JAUH..
kita lemparkan ke hujung dunia,
kita HAPUSKAN dari minda dan ingatan..

bukan kerana kita MEMBENCI,
tetapi kerana menyedari jika kita mengingatinya,
hanya menbuat kita terikat kepada SEBUAH KESEDIHAN..
jika terus menyimpannya,
hanya membuat kita terkaku pada SEBUAH ANGAN ANGAN..

bukan berputus asa,
cuma aku SEDAR dan FAHAM..
sesetengah perkara,
memang BUKAN HAK KITA..

MENJAUHI bukanlah bermakna membenci,
cuma mengelakkan  HATI ini..
dari TERUS TERGURIS dan DISAKITI..

// Pakar Diari Hati, shared by a friend from Facebook //

myTaG

ABAH (1) ADAM (2) ADVICE (5) AFF SUZUKI (2) AGAMA (13) AIDILFITRI (1) ALHAMDULILLAH (5) ALLAH (11) ANNOYING (1) ARTIST (6) BEAUTY (2) BENCANA (1) BEST (3) BFF (6) BIG (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (6) BISNES (2) BLOGGER (4) BLOGWALKING (2) BLOUSE (1) BOLA (2) BULLY (1) BURDEN (1) BUS (2) BUSINESS (1) CANCER (1) CANTIK (3) CARE (2) CELEBRATION (2) CHOICE (5) CINTA (4) COMEL (2) CONCERN (3) CONGRATS (2) COUPON (1) COUSIN (2) CRIME (1) CRY (6) CUTE (3) CYBERSECURITY (1) DEMI LOVATO (1) DESPRATE (1) DESTINY (3) DISSAPOINTED (1) DOA (3) DOUBT (1) DRAMA (2) EAT (2) ENTERTAINMENT (1) ETIKA (1) EXAM (4) EXERCISE (1) FACE (2) FAITH (2) FAKE (2) FAMILY (32) FAMLY (1) FAT (1) FAVORITE (1) FEELING (7) FELINNA BEAUTY (1) FIFA (2) FINAL (1) FIX (2) FOOD (8) FORGIVE (1) FREE (2) FRIEND (11) FTMK (1) FUN (1) GADGET (2) GAME (1) GASTRIK (2) GEMUK (2) GILA (1) GIVEAWAY (2) GSC AEON Bandaraya Melaka (1) GUIDE (1) GUNUNG (1) HAPPINESS (1) HAPPY (7) HARAM (1) HARI RAYA (6) HATE (1) HATI (12) HAWA (5) HEART (5) HEAVY (1) HIKING (1) HOLIDAY (3) HOME (3) HOPING (2) HUNGRY (1) HURT (6) INFO (20) ISLAM (1) ISLAMIC (16) JEANS (1) JENAYAH (1) JIWA (4) JODOH (1) JOKE (2) JUDGEMENT (2) JUNIOR (1) KAHWIN (1) KAMBING (1) KARMA (1) KEK (1) KENANGAN (2) KIDS (1) KL (1) KUIH (1) KUPON (1) LAPAR (1) LAPPY (1) LAUGH (3) LELAKI (1) LIE (2) LIFE (20) LIVERPOOL (1) LOVE (31) LUCK. RINDU (2) LUNCH (2) MAAL HIJRAH (1) MAD (2) MALAYSIA (2) MCD (1) MELAKA (6) MENANGIS (1) MENU (1) MERCY (1) MERLIN (1) MISTAKE (1) MITC (1) MOONSON (1) MOTHER (2) MOVIE (1) MUFFIN (1) MUSIC VIDEO (12) MUSLIMAH (1) MYSELF (4) NASI (1) NASI CAMPUR (1) NASIHAT (1) NETWORK (1) NEW (2) NEW YEAR (1) NIGHT (1) NIKAH (1) ONE (1) OPEN HOUSE (1) OTHER (1) OVERDOSE (1) OWL (1) PAIN (2) PARIS (1) PAST (1) PC FAIR (1) PEDAS (1) PENGANTIN (1) PEOPLE (2) PERANTAU (1) PEREMPUAN (1) PESANAN (2) PHONE (2) POEM (2) PRAYER (2) PRECIOUS (1) PRESSURE (2) PRICE (1) PUASA (4) QUESTION (1) QUOTES (1) RAIN (2) RAPE (1) RASULULLAH (1) REASON (1) REGRET (1) RELATIONSHIP (2) REVENGE (1) REVISE (1) REZEKI (3) RINDU (1) ROGOL (1) ROKOK (1) ROMANCE (1) RUN (1) SABAR (2) SACRIFICE (3) SAD (5) SCREENING (1) SECURITY (1) SEDIH (2) SEGMENT (3) SELFISH (1) SEMESTER (3) SENSE (1) SENSITIVE (1) SHARE (2) SHOWROOM (2) SIGNTECH (1) SINETRON (1) SISTER (1) SLEEP (2) SMILE (5) SNAPSHOT (1) SOGO (1) SONG (1) SPANISH (1) SPECIAL (1) SPORT (5) STORM (1) STRENGTH (7) STRESS (1) STUDY (6) SUNNAH (1) SUNSHINE (1) SUPER (1) SUPPORTIVE (1) SURAH (1) SWEET (2) SYARIAT (1) SYUKUR (2) TENSION (1) TERENGGANU (4) TIDUR (1) TIKCKET (1) TIRED (1) TORN (1) TRAVEL (3) TRIP (1) TV (2) UMUR (1) UNDEFINED (1) UNDERSTANDING (1) UNHAPPY (1) UTEM (6) VAMPIRE DIARIES (1) VD (1) WANITA (4) WASTED (1) WEDDING (7) WOMEN (2)