blog tune

Followers

Sep 5, 2012

Bila Nak Kawen??

"...Pada saat usia mencecah alam dewasa, pastinya persoalan jodoh merupakan salah satu perkara yang amat mengusutkan fikiran kita. Soalan-soalan yang dilontarkan oleh insan sekeliling biarpun secara gurauan terasa sangat menyentap perasaan. Bila berseorangan, kita rasa kurang keyakinan, rasa serba kekurangan, malu dan tertekan..." 

petikan daripada artikel 'Bila Awak Nak Kahwin', sumber iluvislam.com


I don't know you, I don't know others.. but that's was happening to me since I got back here, my hometown.  I am not depressed by that (liar!) okay..maybe a bit depressed with all the tease and joking around about me  for the next bride-to-be in our family, oh please guys..stop for a minute and just not think about it yet. I really not ready.. after all, who knows this gonna happen to me, to be S.I.N.G.L.E again, huh! takes time to mend this broken heart guys, just let me be....

saya bersedih tidak bermakna saya lemah, tapi saya sedang mengumpul kekuatan untuk menghadapi  ujian dan dugaan ini, doakan saya ceria kembali ye, Amin.

I wanted everyone to know, especially who cares for me. Thanks for the kind word, support and concern that each of you gave me. Really appreciate that. No one asking for this, not me, not him, but this is it... this is our fate and destiny. Allah knows everything, you cannot cheat Him. No one wanted to be alone in this world, I don't want it too...but I believe in Allah. He always gonna be with me :)

"...Kerana jodoh itu rahsia Allah. Bila, siapa, di mana dan bagaimana, itu semua hanya Allah yang Maha Mengetahui..."


Tak mengapalah kalau jodoh saya lambat, saya terima (pasrah ke redha? wallahualam) tapi lebih baik boleh terima daripada tidak boleh menerima kan..hehe. Allah nak bagi saya peluang untuk berbakti kepada ibu dan adik adik yang saya yakin mereka memerlukan saya dan suka bila saya dekat bersama dengan mereka di sini. Saya bahagia bila mereka bahagia, InsyaAllah.

Sekarang ni pun, hari hari masak untuk mak dan adik adik, yelaa, penganggur terhormat la katakan, duk rumah je, hikhik. Buat air untuk mak bila malam malam sambil rehat depan tv, dan yang paling banyak aku buat ialah...... MEMBEBEL..hahahaha:

"Anieq, dah solat belum?? liat betul nak solat ekk, kalau takda orang ingatkan, senyap je dia"
"Anieq, dah buat keje sekolah belum?? main game je!"
"Aiman..takyah gaduh dengan Anieq. Aiman dan besar, mengalah la sikit dengan adik,budak budak lagi kita berkeras nanti lagi dia memberontak, kesian la kat mak.."
"sape masuk bilik akak  ni?? habis jatuh bantal peluk kat lantai"
"akak, nape tak lipat kain lagi ni..banyak dah ni.." (ehh,yang ni saya yg kena bebel dgn mak,hikhik)

walaupun aku membebel, aku sayang mereka semua (^_^)
action je lebih, kejap kejap lagi manja manja la,hehe..
saya akan cuba yang terbaik untuk lebih bahagia dan gembira.
insyaAllah, kalau Allah izin, saya ingin sentiasa dekat dengan keluarga, Amin Ya Rabb.

kepada Mr.Right, cepat cepat lah munculkan diri anda.hehe (gatal!)

click image utk ke artikel iluvislam.com

3 comments:

myTaG

ABAH (1) ADAM (2) ADVICE (5) AFF SUZUKI (2) AGAMA (13) AIDILFITRI (1) ALHAMDULILLAH (5) ALLAH (11) ANNOYING (1) ARTIST (6) BEAUTY (2) BENCANA (1) BEST (3) BFF (6) BIG (1) BINATANG (1) BIRTHDAY (6) BISNES (2) BLOGGER (4) BLOGWALKING (2) BLOUSE (1) BOLA (2) BULLY (1) BURDEN (1) BUS (2) BUSINESS (1) CANCER (1) CANTIK (3) CARE (2) CELEBRATION (2) CHOICE (5) CINTA (4) COMEL (2) CONCERN (3) CONGRATS (2) COUPON (1) COUSIN (2) CRIME (1) CRY (6) CUTE (3) CYBERSECURITY (1) DEMI LOVATO (1) DESPRATE (1) DESTINY (3) DISSAPOINTED (1) DOA (3) DOUBT (1) DRAMA (2) EAT (2) ENTERTAINMENT (1) ETIKA (1) EXAM (4) EXERCISE (1) FACE (2) FAITH (2) FAKE (2) FAMILY (32) FAMLY (1) FAT (1) FAVORITE (1) FEELING (7) FELINNA BEAUTY (1) FIFA (2) FINAL (1) FIX (2) FOOD (8) FORGIVE (1) FREE (2) FRIEND (11) FTMK (1) FUN (1) GADGET (2) GAME (1) GASTRIK (2) GEMUK (2) GILA (1) GIVEAWAY (2) GSC AEON Bandaraya Melaka (1) GUIDE (1) GUNUNG (1) HAPPINESS (1) HAPPY (7) HARAM (1) HARI RAYA (6) HATE (1) HATI (12) HAWA (5) HEART (5) HEAVY (1) HIKING (1) HOLIDAY (3) HOME (3) HOPING (2) HUNGRY (1) HURT (6) INFO (20) ISLAM (1) ISLAMIC (16) JEANS (1) JENAYAH (1) JIWA (4) JODOH (1) JOKE (2) JUDGEMENT (2) JUNIOR (1) KAHWIN (1) KAMBING (1) KARMA (1) KEK (1) KENANGAN (2) KIDS (1) KL (1) KUIH (1) KUPON (1) LAPAR (1) LAPPY (1) LAUGH (3) LELAKI (1) LIE (2) LIFE (20) LIVERPOOL (1) LOVE (31) LUCK. RINDU (2) LUNCH (2) MAAL HIJRAH (1) MAD (2) MALAYSIA (2) MCD (1) MELAKA (6) MENANGIS (1) MENU (1) MERCY (1) MERLIN (1) MISTAKE (1) MITC (1) MOONSON (1) MOTHER (2) MOVIE (1) MUFFIN (1) MUSIC VIDEO (12) MUSLIMAH (1) MYSELF (4) NASI (1) NASI CAMPUR (1) NASIHAT (1) NETWORK (1) NEW (2) NEW YEAR (1) NIGHT (1) NIKAH (1) ONE (1) OPEN HOUSE (1) OTHER (1) OVERDOSE (1) OWL (1) PAIN (2) PARIS (1) PAST (1) PC FAIR (1) PEDAS (1) PENGANTIN (1) PEOPLE (2) PERANTAU (1) PEREMPUAN (1) PESANAN (2) PHONE (2) POEM (2) PRAYER (2) PRECIOUS (1) PRESSURE (2) PRICE (1) PUASA (4) QUESTION (1) QUOTES (1) RAIN (2) RAPE (1) RASULULLAH (1) REASON (1) REGRET (1) RELATIONSHIP (2) REVENGE (1) REVISE (1) REZEKI (3) RINDU (1) ROGOL (1) ROKOK (1) ROMANCE (1) RUN (1) SABAR (2) SACRIFICE (3) SAD (5) SCREENING (1) SECURITY (1) SEDIH (2) SEGMENT (3) SELFISH (1) SEMESTER (3) SENSE (1) SENSITIVE (1) SHARE (2) SHOWROOM (2) SIGNTECH (1) SINETRON (1) SISTER (1) SLEEP (2) SMILE (5) SNAPSHOT (1) SOGO (1) SONG (1) SPANISH (1) SPECIAL (1) SPORT (5) STORM (1) STRENGTH (7) STRESS (1) STUDY (6) SUNNAH (1) SUNSHINE (1) SUPER (1) SUPPORTIVE (1) SURAH (1) SWEET (2) SYARIAT (1) SYUKUR (2) TENSION (1) TERENGGANU (4) TIDUR (1) TIKCKET (1) TIRED (1) TORN (1) TRAVEL (3) TRIP (1) TV (2) UMUR (1) UNDEFINED (1) UNDERSTANDING (1) UNHAPPY (1) UTEM (6) VAMPIRE DIARIES (1) VD (1) WANITA (4) WASTED (1) WEDDING (7) WOMEN (2)